Atari XL/XE Scene

 Strona informacyjna polskiej sceny Atari XL/XE

Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronę startową RSS PL EN

   Wyszukaj pliki   





więcej

          Menu          


>Newsy  
>Artykuły
>Zdjęcia ze zlotów  
>Gry online  
>Domeny  
>Linki  
>Bazar
>Reklama
>O nas  
>Kontakt  

Najnowsze pliki


>Forever 14
>SillyPack 2k12
>New Years Disc 2k13
>Silly Venture 2012 stuff (SpartaDos)
>Silly Venture 2012 stuff (MyDos)
>Snowman (DF7)
>Snowman (SQZ)
>Graph2Font 3.8.7.8
>Atari Interlace Studio 1.03

Najbliższe zloty


Forever 10 - 13-15 III 2009, Trencin< ? echo $txt_zlot_slowacja;? >
Grzybsoniada - 29-31 V 2009, Częstochowa< ? echo $txt_zlot_polska;? >

Reklama



Subskrypcja


zapisz się!

Ghostbusters


Nazwa gry: Ghostbusters
Rok produkcji: 1984
Autor: Fiete Kogh
Firma:
Typ: zrcznociowa

Spis Treci:

  1. Opis gry
  2. Uruchamianie
  3. Pocztek gry
  4. Mapa miasta
  5. GHQ
  6. Na ulicy
  7. Wyapywanie duchw domowych
  8. Koniec gry
  9. Znane mi bdy wystpujce w grze
  10. Jak gra
  11. Cheat
  12. High Score
  13. Skd cign

Opis gry:

Gra zostala zrobiona na podstawie starego juz filmu owcy duchw (Ghostbusters). Jest zrobiona do porzdnie, w kocu zostaa wydana przez znan firm. Naszym zadaniem w grze jest zdobycie jak najwikszej iloci pienidzy. Robimy to prowadzc przedsibiorstwo zajmujce si apaniem duchw.

Uruchamianie:

Po zaadowaniu gry usyszymy muzyk z filmu Ghoustbusters. Mona nawet przy niej sobie popiewa, poniewa na dole ekranu pokazuj si sowa do tej muzyki, a take skaczca pieczka, ktra pokazuje sylab, ktr wlanie powinnimy zapiewa. Pomys moim skromnym zdaniem dobry. Gr uruchamiamy przyciskiem START. Mozemy te j w kadej chwili przerwa uywajc przycisku START.

Pocztek gry:

bank:

Gr zaczynamy w banku. Najpierw tworzymy swoje konto. Naley poda nazwisko i imi, oddzielone przecinkiem. Warto zapamieta dokladnie co si wpisao, poniewa bdzie mona w ten sposb utworzonego konta koysta w przyszoci. Nastpnie komputer pyta si nas, czy ju mamy utworzone konto. Jeeli grasz w to pierwszy raz wpisz N i nacinij Return. Na pocztek dostaniesz 10000$ na rozruch biznesu. Jeeli ju masz konto moesz nacisn Y i Return i poda jego numer. W ten sposb bdziesz mia dostp do zgromadzonej wczeniej gotwki.

salon samochodowy:

Teraz udajemy si do salonu samochodowego. Zgadnijcie po co ;). Trzeba bedzie wybra sobie samochd, ktrym bdziemy hasa sobie po miecie i gnbi biedne, niczego nie spodziewajce si duchy. Samochd wybieramy wciskajc klawisz od 1 do 4, i potwierdzajc wybr Return'em. Jeeli wciniemy spacj, dostaniemy wicej informacji o dostpnych samochodach. Mamy do wyboru cztery cacka. Rni si one midzy sob adownoci (czyli iloci dodatkw, ktre mona sobie zaloy w warsztacie), prdkoci maksymaln, no i oczywicie cen. Oto one:

Rysunek
Nazwa
Prdko
maksymalna
adowno
CenaOpis
Compact
75MPH
5
$2000
Jedyn zalet tego samochodu jest niska cena.
1963 Hearse
90MPH
9
$4800
Do dua adowno. Troch szybszy od poprzednika, ale te duo droszy. Chyba najlepszy wybr dla pocztkujcych.
Station Wagon
110MPH
11
$6000
Najbardziej pojemny samochd dostpny w grze, do szybki i relatywnie tani. Najlepszy wybr wg mnie.
High-Perfomance
160MPH
7
$15000
Najszybszy dostpny samochd. Jego wady to maa pojemno i wysoka cena. Wg mnie za wysoka.

Jeeli nie grae wczeniej w t gr to polecam na pocztek samochd nr 1 lub 2.

warsztat samochodowy:

Po wybraniu samochodu trzeba bdzie na niego zamontowa sprzt do masakrowania duchw. W tym celu udajemy si do warsztatu, gdzie go nam zamontuj. Mam nadziej e zostawie sobie troch pienidzy na ten cel. W ekranie warsztatu, w prawym grnym rogu widzimy stan naszego konta, po prawej wybrany przez nas wczeniej samochd a po lewej moliwe do zamontowania dodatki. Dodatkw jest siedem pogrupowanych w trzy grupy. Pomidzy grupami przeczamy si klawiszami od 1 do 3. Pierwsza grupa to wykrywacze suce do wykrywania rnego rodzaju duchw. Druga to sprzt do wyapywania duchw. Trzecia, do ich przechowywania. Dany dodatek wybieramy poruszajc pomocnikiem w gr lub w d i naciskajc fire. Teraz moemy ten dodatek przewie do samochodu poruszajc joyem w prawo. Jeeli jestemy pewni, e chcemy dany dodatek naciskamy fire a pomocnik go zamontuje w odpowiednim miejscu samochodu. Dodatkw nie da si rozmontowa wiec wybieraj mdrze ;).

Oto nasz pomocnik, ktry zamontuje dodatki na samochodzie.
A oto opis dostpnych dodatkw:

Rysunek
Nazwa
Grupa Cena Opis
P-K Energy Detector
1
$400
Pokazuje, w ktrym budynku moe si pojawi duch domowy. Da si bez tego dodatku y. Montowany na przednim zderzaku.
Image Intensifier
1
$800
Duchy domowe s sabo widoczne dla ludzkiego oka. To urzdzenie wzmacnia widzialno takiego ducha. Przydatny dodatek. Montowany na przedniej szybie.
Marshmallow Sensor
1
$800
Wykrywa due iloci piany w miecie. Moe wykry za wczasu miejsce, w ktrym moe powsta piankowy marynarzyk. Mao przydatna rzecz. Montowany na dachu
Ghost Bait
2
$400
Wabik na duchy, bardzo przydatny do zapobiegania niszczenia budynkw przez piankowego marynarzyka. Uruchamiany podczas gry klawiszem B. Mona go uy 5 razy. Radz bra. Montowany na lewym tylnim wietle.
Traps
2
$600
Puapka na duchy domowe. Jedyny dodatek, ktry moesz zaoy w iloci wikszej ni jeden. Oprucz tego musisz zaoy co najmniej jedn tak puapk aby wogle mc gra. Puapka ta suy do apania duchw domowych. Zalecam zamontowanie okolo trzech takich puapek, aby nie byo koniecznoci wracania do bazy po kadym zapanym duchu domowym. Montowany na dachu.
Ghost Vacuum
2
$500
Odkurzacz, sucy do apania duchw ulicznych. Ma waciwie nieskoczon pojemno. Radz bra. Wydua bardzo czas rozgrywki. Montowany na masce.
Portable Laser Confinement System
3
$8000
Bardzo drogie udzenie. Suy ono do przechowywania duchw domowych zapanych do puapki Traps. Ma pojemno 15 duchw. Montowany na tylnym zderzaku.

Jeeli uwaamy e jestemy ju gotowi naciskamy klawisz E i zaczynamy gr.

Mapa miasta:

sterowanie:

Samochodem sterujemy przy pomocy joya, przy czym moemy jedzi tylko po ulicach (ale nowo ;) ). Jeeli chcemy zaparkowa i wej do jakiego budynku to podjedamy do tego budynku, kierujemy joya w stron budynku i naciskamy fire. Oprucz joya dziaaj te klawisze spacji i B. Spacja wywietla informacje o pojedzie. S to po kolei:

  • Backpack power - naadowanie plecakw laserowych w procentach
  • Empty traps - puste puapki
  • Mans Left - ilo ludzi w samochodzie, maksymalnie trzech

Klawisz B dziaa jak masz zamontowany Ghost Bait w samochodzie. Powoduje on rozsypanie przynty na duchy uliczne i zwabienie ich w poblie tej przynty.

zasady gry:

poruszanie si po miecie:

Na mapie miasta wyznaczasz drog, ktr ma przejecha samochd. Wyznaczasz j kierujc znakiem firmy, a kropki, ktore si za nim pojawiaj, znacz tras jak ma do przejechania samochd.

energia PK miasta:

Jest to energia za zgromadzona w miecie. Wywietlana jest na dole ekranu, . Energia ta wzrasta podczas grania powoli, ale nieubaganie. Im jej wicej, tym szybciej si poruszaj duchy uliczne, klucznik, oddwierny i wicej si pojawia duchw domowych. Jak energia PK zwikszy si powyej 5000 mog tworzy si piankowe marynarzyki. Jeeli wzronie ona do 9999, wtedy klucznik i oddwierny spotykaj si w budynku ZUUL.

budynki w miecie:

Budynki te mog by nawiedzane przez duchy domowe. Nawiedzone budynki migaj na ciemnoczerwony kolor. Naley si wtedy uda do niego nasz brygad duchoapw w celu zapania ducha. Naley zrobi to jak najszybciej. Jeeli masz zamontowany w samochodzie P-K Energy Detector to budynki mog miga na rowy kolor. W takim budynku moe si w najbliszym czasie pojawi duch domowy. Jeeli masz zamontowany Marshmallow Sensor, to czasami budynki mog miga na biay kolor. S to budynki zagroone zniszczeniem przez piankowego marynarzyka.

budynki specjalne:

Na mapie, oprucz zwykych domw, s dwa specjalne budynki. S to GHQ, czyli twoja baza i ZUUL, budynek ktry spowodowa cae zamieszanie z duchami. Budynki te peni specjaln rol w grze. W GHQ adujesz plecaki laserowe, uzupeniasz zapas ludzi i opruniasz zajte puapki. ZUUL jest to centrum za, ktre zwabia do siebie duchy uliczne.

duchy uliczne:

W czterech rogach mapy pojawiaj si co jaki czas duchy uliczne, ktre prubuj dotrze do budynku ZUUL. Jeeli najedziesz na ducha ulicznego, zatrzymujesz go, eby go pniej, kiedy bdziesz jecha, zapa do odkurzacza na duchy. Jeeli duch uliczny dotrze do ZUUL, energia PK miasta wzrasta o 100 punktw.

piankowy marynarzyk:

Jeeli energia PK miasta wzronie powyej 5000, duchy uliczne mog polecie do jednego z budynkw, zamieni si w piankowego marynarzyka i zniszczy ten budynek. Jeeli im si to uda to tracisz 4000$ wic nie dopuszczaj do tej sytuacji. Zapobiec temu moesz wciskajc klawisz B gdy widzisz, e duchy lec do budynku w celu jego zniszczenia. Rozsypujesz wtedy na ulicy przynt i duchy tworz piankowego marynarzyka na ulicy gdzie nie robi nikomu krzywdy. Za zapobiegnicie zniszczenia budynku dostajesz 2000$. Oczywicie klawisz B dziaa jeeli wczeniej zamontowae Ghost Bait.

klucznik i oddwierny:

Po miecie chodz dwie specjalne postacie. S to klucznik (Keymaster) i oddwierny (Gatekeeper). Na ich ruch nie masz wpywu. Gra si koczy, jeeli dotr oni do ZUUL. Docieraj oni kiedy energia PK miasta wzronie do 9999. Mog te dotrze wczeniej.

Elementy:
rysunek
nazwa
opis
samochd
samochd, ktrym si poruszamy po miecie
dom
zwyky dom, jeden z wielu w miecie
nawiedzony dom
dom, ktry zosta nawiedzony przez ducha domowego
dom z du energi PK
dom, ktry moe zosta w najbliszym czasie nawiedzony przez ducha domowego
dom zagroony zniszczeniem
dom zagroony zniszczeniem przez piankowego marynarzyka
zniszczony dom
dom zniszczony przez piankowego marynarzyka
baza
twoja baza, z ktrej dowodzisz firm
ZUUL
budynek za w miecie, tam lec duchy uliczne
duch uliczny
nie pozwl im wlatywa do ZUUL
oddwierny
poda do ZUUL
klucznik
poda do ZUUL
piankowy marynarzyk
niszczy domy, powstaje z duchw ulicznych

GHQ:

W budynku tym uzupeniasz zapas ludzi, energii plecakw laserowych i oprniasz puapki na duchy. Budynek ten nie moe by zniszczony przez piankowego marynarzyka, albo nawiedzony przez ducha domowego. Wida wzbudzasz strach w przeciwniku ;).

Na ulicy:

Kiedy ju wybierzesz cel podruy, jedziesz do niego swoj bryk. Nie musisz si martwi o inne samochody, caa ulica jest wycznie dla ciebie. Ech, dobrze jest mie chody u burmistrza miasta :). jeeli podczas planowania toru jazdy najechae na ducha ulicznego, to teraz masz szans go wyapa. Po prostu jak go zobaczysz na drodze skieruj na niego swoj bryczk i nacinij fire. Wessa go moesz, jeeli wczeniej zaopatrzye si w Ghost Vacuum. Samochodem moemy porusza w lewo i w prawo, nie mona zmienia jego prdkoci.

Wyapywanie duchw domowych:

Aby zapa ducha domowego naley:

  1. Pierwszym duchoapem postawi puapk na rodku planszy (wciskamy fire eby j upuci)
  2. Przej nim na lew stron planszy, jak najdalej mona, obrci go twarz do puapki i nacisn fire
  3. Teraz kierujemy drugim duchoapem, umieszczamy go po prawej stronie ekranu, obracamy twarz do puapki, czekamy a duch znajdzie si w pobliu rodka planszy i naciskamy fire
  4. Wanie uruchomie lasery, duch nie moe przez nie przelecie
  5. Teraz jeeli poruszysz joyem w prawo go z lewej bdzie szed w stron puapki naganiajc ducha, go z prawej zrobi to samo jak poruszysz joyem w lewo
  6. Kiedy ju duch bdzie dokadnie nad puapk, uruchom j wciskajc fire

Jeeli uda ci si zapa ducha dostajesz kas. Im szybciej go zapiesz tym mniej energii plecakw powicisz i wicej kasy za ducha dostaniesz. Jeeli nie uda ci si go zapa, stracisz jednego z duszoapw a energia PK miasta podskoczy o 300 punktw. Podskoczy te jeeli nie przyjedziesz do nawiedzonego domu na czas. Jeeli skrzyujesz lasery dwch ludzi, to wtedy nastpi natychmiastowe rozadowanie si plecakw i bdziesz musia wraca do bazy aby je naadowa.

Koniec gry:

Gra moe si skoczy na trzy sposoby: porak, poowicznym sukcesem i penym sukcesem. Poraka nastpuje wtedy, kiedy klucznik i oddwierny dotr do budynku ZUUL, a stan twojego konta jest mniejszy ni stan przed pocztkiem gry. Jeeli stan twojego konta bdzie wikszy od stanu pocztkowego to masz szans uratowa miasto niszczc portal za. Kiedy klucznik i oddwierny pocz si w ZUUL przenosi ci do tego budynku. Teraz musisz dwoma ze znajdujcych si w samochodzie ludzi wej do budynku pod nogami piankowego marynarzyka. Jeeli ci si nie uda, miasto zostanie zniszczone, ale twoja firma zachowa pienidze ktre zdobya. Jest to poowiczne zwycistwo :/. Jeeli ci si uda wej do budynku, to niszczysz portal i dostajesz 5000$ za uratowanie miasta. Na koniec bank podaje ci stan twojego konta i jego nowy numer, zapisz go sobie gdzie, bo jeeli bdzies chcia zagra znowu, to moesz po wpisaniu tego numeru zaczyna z wiksz iloci gotwki. Numery kont dla kadego Nazwiska, Imienia s rne.

Znane mi bdy wystpujce w grze:

Nie zauwarzyem adnych bdw. Jedynie podczas zakadania dodatkw do samochodu dobrze by byo gdyby mona byo zdemontowa jakie urzdzenie.

Jak gra:

Wyapuj jak najwicej duchw w jak najkrtszym czasie. Im szybciej bdziesz wyapywa duchy, tym wicej kasy dostaniesz i bdziesz mg szybciej jecha do nastpnego nawiedzonego domu. Jak energia PK zwikszy si do 5000 to po palec na klawiszu B, eby zareagowa na czas podczas tworzenia si piankowego ludzika.
Powodzenia :).

Cheat:

A oto kilka kodw dla cziteerw, ja proponuj jednak gra bez nich (wicej zabawy):

konto
numer konta
stan konta
ADEPTZAP
242401
$50000
ADEPTZAP
640502
$80000

Powinno to starczy na najlepszy sprzt.

High Score:

Jeeli graes w t gr i uzyskaes du ilo kasy, przelij mi e-maila ze swoim nickiem, Nazwiskiem, Imieniem wpisanym do gry i numerem konta, te wpisanym do gry. Minimalny puap w tej grze to 30000$.

Skd cign:

Yogi/Jellystone park:brak-
Plik wykonywalny XEX:Ghostbusters.xex45 KB
Obraz dysku ATR:Ghostbusters.atr26 KB
Muzyka z gry SAP:Ghostbusters.sap3 KB

Pozdrawiam
Adept Zap


Dzieki temu opisowi znow z przyjemnoscia pogralem w Ghostbusters. Dowiedzialem sie o Ghost Bait, o kyorym wczesniej nie wiedzialem. Mam jednak dwie uwagi. Po pierwsze autor nie wspomnial, ze jezeli nie mamy Image Intensifier'a to duchy domowe podczas wyl
lewiS, 2005-07-04 03:31:23, 172.201.154.210

Hmm, standardowe dodatkowe konto:
HERBIE 05250624 ;)
Poza tym - róló giera!!!
Sikor, 2005-07-05 09:31:21, 83.24.243.127

Opis róló, ale matko, ile ortów!
el14, 2006-03-01 11:43:25, 80.55.139.222

PAWEL
71741602 (83900 $)

Bardzo dobry opis. ;)
PAWEL, 2006-07-12 00:19:41, 83.19.252.154

autor:

komentarz:

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wpisy niecenzuralne, nie na temat będą usuwane, a ich autorzy mogą być pozbawiani możliwości dodawania komentarzy. Szczegółowy regulamin do wglądu w siedzibie redakcji. :)