Atari XL/XE Scene

 Strona informacyjna polskiej sceny Atari XL/XE

Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronÄ™ startowÄ… RSS PL EN

   Wyszukaj pliki   





więcej

          Menu          


>Newsy  
>Artykuły
>ZdjÄ™cia ze zlotów  
>Gry online  
>Domeny  
>Linki  
>Bazar
>Reklama
>O nas  
>Kontakt  

Najnowsze pliki


>Forever 14
>SillyPack 2k12
>New Years Disc 2k13
>Silly Venture 2012 stuff (SpartaDos)
>Silly Venture 2012 stuff (MyDos)
>Snowman (DF7)
>Snowman (SQZ)
>Graph2Font 3.8.7.8
>Atari Interlace Studio 1.03

Najbliższe zloty


Forever 10 - 13-15 III 2009, Trencin< ? echo $txt_zlot_slowacja;? >
Grzybsoniada - 29-31 V 2009, Częstochowa< ? echo $txt_zlot_polska;? >

Reklama



Subskrypcja


zapisz siÄ™!

Orneta '97


Pewnego deszczowego popo³udnia wyruszyli¶my ca³± band± - Mitchel, Vasco, Jet, Axe, Nietoperek/AR, Charlie/AR i ja - a celem naszym by³a oczywi¶cie stolica atarowców - Orneta! Jako, ¿e dla wiêkszo¶ci z nas by³a to pierwsza wyprawa na QuaST party, a dla niektórych nawet pierwsza impreza, rolê przewodnika obj±³ nasz strateg - niezast±piony Vasco I Wspania³y. Ju¿ na pocz±tku okaza³o siê, ¿e ruszyli¶my za wcze¶nie i nie w tê stronê - mogli¶my jeszcze godzinkê sobie pomarudziæ. Ale ruszyli¶my wreszcie poci±giem z Wroc³awia przez Toruñ... Niestety, nie spotkali¶my ani delegacji Pentagramu (jak siê potem okaza³o, nie byli oni na party), ani nikogo z Taquartu. Uda³o nam siê zaj±æ ca³y przedzia³ i wkrótce wywi±za³a siê dyskusja w co graæ: pana, gówno, wojnê, pokera, czy mo¿e bierki magnetyczne (hej Jet!). Czas jednak up³ywa³ na dowcipach i skeczach, co omal nie wykoñczy³o Jeta. D³u¿szy postój mieli¶my w Toruniu, gdzie okaza³o siê, ¿e Zoltar X pisz±c ¼rebaka mia³ nosa - wysz³o na jaw, ¿e Vasco jest nader ³asy na cukier w kostkach. Do Olsztyna niestety jechali¶my w t³oku - w tym samym czasie mia³ równie¿ miejsce piknik country, czy co¶ takiego. Za to w Olsztynie by³o ju¿ nieco atarowców i do Ornety ruszyli¶my w wiêkszej kompanii. Ja ca³± drogê przekima³em (jak wiêkszo¶æ z nas). Na miejscu okaza³o siê, ¿e strasznie leje, co dla moich sze¶cioletnich trampek okaza³o siê zabójcze. Dobrze chocia¿, ¿e mo¿na by³o wej¶æ od razu i op³atê ui¶ciæ pó¼niej. Po rozpakowaniu sprzêtu etc, czas up³ywa³ na od¶wie¿aniu znajomo¶ci, zawieraniu nowych i mi³ych pogawêdkach. Wieczorem odby³ siê pokaz starych dem na wszystkie atarowskie platformy. Szkoda tylko, ¿e Big Screen by³ wynajêty na zbyt krótko i nie by³o czasu obejrzeæ paru fajnych demek. Bufet by³ ¶redni, niestety, nie by³ czynny ca³± dobê. Z bardziej charakterystycznych dañ wymieniæ mo¿na zapiekanki 3.5 i 5.25 cala. Niestety, nie by³o informacji, w jakiej gêsto¶ci s± sformatowane, co bardzo z³o¶ci³o Zoltara.

W czasie party minut± ciszy uczczono pamiêæ Bartmana, który zmar³ tragicznie.

Tymczasem w sobotê zaczê³y siê upragnione kompoty. W ostatniej chwili zmieniono kolejno¶æ - najpierw mia³y siê odbyæ wszystkie msxy, potem gfxy, no i intro/demo. Van Eijk tak sprytnie wymy¶li³, ¿eby w czasie ST(e)/Falcon compos na sali by³ ktokolwiek. Zaczê³o siê od muzyki. Poziom na malucha by³ z pewno¶ci± wy¿szy, ni¿ we W³oc³awku. Ciekawostka: dwie muzyczki w dziale ST(e) by³y komponowane na ma³ym ATARI. Jedna z nich by³a najlepsz± (wg mnie) w ca³ym ST(e) msx compo. Potem grafika... mo¿e byæ. Big screen mia³ ma³± bezw³adno¶æ i by³o widaæ interlace. No, ale przysz³a pora na telesfora... eee, to jest intra i dema. Rozwali³y mnie 4 kilowe intra na Falcona... to trzeba zobaczyæ. Interka na malucha by³y przyzwoite, choæ nie by³o takiej rewelacji, jak Drunk Chessboard. Najlepsze by³o bez w±tpienia interko More! Bit Bustersów. Zadebiutawali za¶ Swordzi, a choæ efekty w Elenium nie nale¿a³y do aktualnie modnych, to wygl±da³o to cool. Ma³y siê rozwija, oby tak dalej. Najlepszym dowodem jest to, ¿e jeden z cz³onków AR da³ im 10 punktów. Potem demo compo... oj, miodzio! Wystawiono 9 prac (w tym 3 "crazy"), oraz 1 poza konkursem. Du¿o ¶miechu wzbudzi³o demko Animkomialsów "Too HARD 2". O dziwo, za nasze "De Themo" nie zostali¶my zlinczowani, a nawet niektórzy dawali nam jakie¶ punkty! Zajebisty by³ te¿ Asskisiel, hehe. A na powa¿nie? Najlepsze chyba by³o demo Excellentu, które by³o czarnym koniem w tym roku. Nieco namiesza³a grupa Tight. Z pocz±tku zobaczyli¶my dok³adnie to samo, co na Intel Outside, tyle ¿e szybciej. Ludzie ju¿ zaczêli dawaæ po 0 punktów, zanim pojawi³y siê nowe efekty. Najwiêksze wra¿enie zrobi³y dwa torusy cieniowane algorytmem Phonga, na ruchomym tle, w dodatku w 7 ramkach! Niektórzy zarzucali im animacjê. Ten efekt wart chyba jest 2 miejsca, ale pocz±tek móg³ bardzo obni¿yæ noty. Dobre te¿ by³o demko Mad Teamu. Po kompotach (od naszych dem a¿ siê Big Screen zagrza³), puszczono nieukoñczone demo Quasimodosów. Wielka szkoda, ¿e nie zd±¿yli, drugie miejsce mieliby na pewno murowane. Goraud zasuwa³ sobie w takim tempie, jakby to by³ zwyk³y druciak. Jak je skoñcz± i wystawi±, to mo¿e byæ naprawdê rewelacja.

Bardzo brzydki numer zrobili organizatorzy. Zamiast obiecanego Falcona za 1 miejsce XE demo compo nagrod± by³o jedynie Atari ST, Falcona za¶ mia³ dostaæ kto¶ ze sceny ST. Oj, przegiêcie! Kto¶ ola³ 90% uczestników party, nie us³ysza³em nawet paru s³ów wyt³umaczenia, czy wyja¶nienia.

Spodziewa³em siê wypuszczenia w Ornecie 3 zinów: Apocalypse Time, Debilizatora i Megata 3. Niestety, ¿aden z nich nie wyszed³, choæ nieco podejrza³em dwa pierwsze. Za to swój oficjalny debiut (w demku Igor) mia³ nowy format graficzny - RIP. Jak siê zorientowa³em, jest to kolorowa wersja HIPa, a efekty s± naprawdê warte uwagi. Warte odnotowania jest zakoñczenie wojny miêdzy AR i Swordami (najlepszy dowód, ¿e Zoltar i Marcy¶ ponoæ do spó³ki doprowadzili Vasca do stanu drastycznie wskazuj±cego). Najwy¿szy czas, takie przepychanki bardzo szkodz± scenie.

Po pospiesznym skopiowaniu stuffu niedzielnym rankiem wyby³em do domu, gdzie dotar³em ju¿ po 16 godzinach...

Podsumowuj±c: party by³o zajebiste, ¿adna impreza multi nie mo¿e siê z Ornet± równaæ. Miejmy nadziejê, ¿e party bêdzie i za rok, i za dwa, i dalej...

Jurgi/Fld

Od Vaska: To Miecio, Marcy¶ jest niewinny...

* * *

Orneta '97 - wyniki:

Msx Compo
MiejscePracaAutorPunkty
1.Pora¿ka2Samuray & X-Ray789
2.Msc2DjV/BanKlan674
3.Cause it hurtsGreg/Tqa646
4.Potrawka of yeshoschfieshDex/AR622
5.Odg³osy z MarsaBlb/Cobra620
6.Szalone sanda³kiBlb/Cobra599
7.FanaticMayonez/Cobra570
8.ZerosignJosh/Exl520
9.ExtremeGreg/Tqa514
10.TorusJosh/Exl492
11.RamolMiker/AR420
12.OutsiderMayonez/Cobra385
13.SinceJosh/Exl377
14.MuzolaAniara/Exl342
15.KoparaZoltar X/AR328

Gfx Compo
MiejscePracaAutorPunkty
1.GfxZ2Zajec/Sword677

2.TitusPiorun/BBSL671

3.Robo1Robu¶/Sword659

4.GagadadaTitus/Shadows619

5.GfxVidol/Tight609

6.GfxZ1Zajec/Sword584

7.LandZajec/Sword577

8.JulieTitus/Shadows533

9.SamuraiWawrzyn/BBSL465

10.AntheaGepard/Dial434

11.TankTiger/New Generation355

12.X-ZoneTiger/New Generation291

13.G³owaQbk/OHP200

14.KlataQbk/OHP194

15.£ydkiQbk/OHP194


Intro Compo
MiejscePracaAutorPunkty
1.More!Bit Busters813

2.EleniumSword739

3.Intro 97Apocalypse Raiders599

4.KrólikCharlie & Zoltar X394


Demo Compo
MiejscePracaAutorPunkty
1.VengeanceExcellent998

2.Total DazeTight869

3.IgorMad Team855

4.Trip 6Shadows793

5.Too Hard 2The Animkomials716

6.De ThemoAtari Anonimous564

7.Lame ErooptionMith/ind466

8.The AsskisielSolo, Lewis & Miker277

Dane zebra³, posortowa³ & wklepa³:

AXE

Artyku³ pochodzi z magazynu Syzygy 3


autor:

komentarz:

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wpisy niecenzuralne, nie na temat będą usuwane, a ich autorzy mogą być pozbawiani możliwości dodawania komentarzy. Szczegółowy regulamin do wglądu w siedzibie redakcji. :)